vrijdag 9 maart 2012

Ode aan de zon

Vandaag, vrijdag 9 maart 2012, keek ik naar buiten, na mijn bed te hebben verlaten. Het eerste wat mij opviel waren de zonnestralen die door de ramen naar binnen kwamen en het zat per direct goed met mijn humeur. Ik hou van de zon, de lente, de zomer en alle mooie dingen die ze met zich meebrengen. Fuck de winter, de winter associeer ik met stugge mensen, mensen die van schaatsen houden. Niet dat ik per definitie schaatsen haat, maar wat mij opvalt is dat die echte lange afstandsschaatsers stugge boeren zijn. Die gasten die stad en land afreizen om zo'n wedstrijd te kunnen rijden. Egocentrisch volk die alles haten wat met de zomer te maken heeft. De winter verbitterd, de winter maakt stug. Rimpels trekken sneller in je gezicht, omdat je constant een gespannen kop trekt om je te verweren tegen het weer. In de zomer is alles en iedereen mooier. De zon haalt het beste in mensen naar boven en er wordt volop genoten. Festivals, biertjes in het park, terrassen, vakanties, korte rokjes, stralende glimlachen en alles in volle bloei.Chillen op de blote voeten, met het gras tussen je tenen, met een blikje bier in de hand... Kom maar op met dat zomerseizoen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten